9 de desembre del 2010

Trempat t'empaito (120m, 6b), la Palleta, Artiga Alta, Montserrat

L'últim dia del megapont anem amb en Pep Coll a la Palleta, influïts per bones crítiques. Escollim l'itinerari Trempat t'empaito, que recorre la magnífica placa d'aquesta paret. Equipada amb espits, amb dificultat obligada de 6a, ens farà apretar des de l'inici, sempre ben assegurats. El segon llarg és de somni, i la roca és immillorable. Un cop feta, entenem perquè aquest sector té tanta fama: impressionant.

Dificultat:
6b (6a obligat) Equipament: espits
Exposició:
baixa Compromís: baix
Data d'ascensió:
8-12-2010
Després de pluges, hem trobat mullades la Pere Segura i la Tomàquets d'amagatotis.

El bonic Pollegó Est mentre pugem per l'Artiga Alta.

Accés:
seguim la pista que marxa a la dreta de la Vinya Nova, i aviat trobem un camí que s'endinsa al Nord (just davant d'una porta vallada i un mur). Deixem el cotxe en algun racó, i seguim a peu. El camí es posa a la llera del torrent de l'Artiga, i el seguim amunt. Aviat trobem un cartell "via Ferrada" que és el de l'Artiga Baixa. Aquí seguirem el torrent de l'esquerra, remuntant ressalts. Hi ha alguna marca verda. Ens endinsem i s'engorja, i el camí va paral·lel, enganxat a l'esquerra, uns metres per damunt del torrent. Després d'un pas de cadena fixa, estem al peu de via (una mica penjat). La millor referència serà la placa de la via Pere Segura, a uns 3 metres del terra. (25/30min)

Vertical i mantingut primer llarg.

L1 (6b, 40m): En Pep es curra aquest llarg vertical i de presa menuda a l'inici. Les 3 primeres expansions concentren uns moviments tècnics, que en fred ens obliguen a reposar. Més amunt hi ha més presa, amb algun pas més complicat. Els braços s'inflen!

Segon llarg, vertical i bona presa.

L2 (6a, 40m): Llarg molt bonic, vertical però amb més presa que l'anterior. Té uns passos només sortir de la reunió, en un desplomet, i després puja recte per la placa. Abans de la reunió fa un gir a l'esquerra (via Grito Primal molt a prop, la seva reunió visible) i tornem a la dreta per fer la reunió en una repisa.

Tercer llarg assequible i molt bonic. Al darrere, l'aresta de la Terra de Nòmades.

L3 (V+, 40m): Tirada bonica que només té un parell de passos de V+, la resta és Vº per gaudir. Reunió abans d'un bony, però és possible empalmar fins a dalt (10m més). Si es vol fer algun altre itinerari, millor estalviar-se l'últim llarg i rapelar abans del bony. Llarg comú amb la via Pere Segura?

L4. (IV+ 10/15m): Llarg de tràmit per arribar al cim. Es pot empalmar amb l'anterior, però si es té la intenció de fer una altra via, millor evitar aquest llarg.

Descens: en ràpel per la via Pere Segura (una mica a la dreta, comparteixen les 2 últimes reunions). 1er ràpel de 50m, i el 2on de 60m. Compte a l'arribar a baix, ens va faltar 1 metre per arribar bé al terra.