12 de desembre del 2010

Bikini (170m, 6b) Serrat de Monjos, Montserrat

Aprofitem aquest dia genial amb en Sergi per anar a la Bikini, una de les recomanades per la guia Montserrat Sud. És una línia ben trobada per l'Armand Ballart i en F. Parera, i la firma de la cordada es nota per l'elegància i l'exposició. Cal anar bé en 6a, ja que és obligat, i escalar entre assegurances escasses. On hi ha possibilitat d'autoprotegir-se no trobarem res, i les plaques de V/V+ són compromeses. La roca de les plaques i el diedre és molt bona, excepte algun tram herbós i roca a observar. Molt guapa i recomanable.

Dificultat:
MD+ 6b (6a obligat) Llargada: 170m (4 llargs)
Exposició:
mitjana-alta passos clau protegits
Compromís:
mitjà-baix Orientació: Sud
Equipament:
24 espits i 1 clau
Material:
12/15 cintes, bagues, friends del C3 #00 al Camalot #3, tascons.
Data d'ascensió: 11-12-10

Accés: des de Collbató pugem a l'aparcament de les Coves del Salnitre. Seguim a peu i un cop a les coves seguim el camí que surt a la dreta, en lleuger descens i que segueix sense perdre alçada. Resseguim tot el serrat de Garrigoses, passem un torrent marcat i ja falten 5min per trobar el pany de paret de Serrat de Monjos. El passem gairebé del tot, i quan estem al peu de la via Picnic pugem en tendència a l'esquerra, 3 espits visibles. La via immediatament a l'esquerra és l'Alta Fidelitat. (20/30min).

Primer llarg.

L1. (6a+, 45m.) - Començem per una placa llisa i un mur vertical on anem a caçar els 3 primers espits de la via. Moviments tècnics i precisos, 6a+. Aprofitar bé els descansos de peus. Seguim en tendència a l'esquerra (pitó), ja més assequible però mantingut i poques assegurances.

L2. (6a, 40m) - Seguim la columna fàcil amunt (V-), sortim a la vira herbosa de la dreta, i aconseguim pujar a l'esquerra (spit) a la gran bola dominant amb passos verticals (6a obligat). Bona roca. Ens situem damunt la bola i pugem recte amunt (V+). Llarg molt bonic, amb passos estètics.

L3. (IV+/V, 45m.) - Tirada fàcil que esquiva dificultats i ens situa sota el marcat diedre que domina. Ens creuem amb la via Alta Fidelitat, que puja per un petit diedre (pitó) a la dreta. Cal parar atenció a la roca, i quan trobem un burí pujar a la dreta per una vira asecendent que ens mena a la reunió. Nosaltres ens vam equivocar i muntar reunió del burí, un friend #1, i una arbust, i també serveix.

L4. (6b, 40m) - El llarg més bonic i més dur. Se'l va currar en Sergi i va encadenar com un bou. Anem a caçar els 3 espits molt junts (perquè serà?) que hi ha sota el diedre. Aquests són els passos més finets de la via, molt concentrats i de moviments precisos (6b no obligat però quasi). Un cop sota el diedre, podem equipar al gust, ja que hi ha fissura i forats a les bandes. Trobem una sabina prou bona, un friend encastat, un espit i la reunió, en un tram vertical però amb més cantell del que sembla (6a, Vº). Sortim a la dreta i fem reunió en una repisa. Bona roca excepte primers i últims metres.

En Sergi al diedre (6a) del quart llarg.

Descens: Grimpem uns metres i baixem paral·lels a la paret, cercant la traça que ens fa baixar cap al torrent. Aviat ens desviem a la dreta fins trobar un passamà i el ràpel de 45m que ens deixa al camí per on hem vingut. (20/30min).