17 de febrer del 2011

Esperó Badalona, Àger (6b, Ae - V+obl. 250m)

Àger és un bon lloc per escalar a l'hivern. Plaques tipus Vilanova, algun diedre, alguna fissura, fins i tot algun sostret... També hi ha algunes feixes que hi ha roca solta, però és el preu a pagar, i val la pena. L'esperó Badalona és visible i atrau la mirada: doncs sí, sí, va per allí. És una via molt guapa, força aèria i mantinguda en els 4 primers llargs. Després les feixes tallen la continuitat, però no li resten interès ja que cada llarg té lu seu.

Ressenya: http://indretsdescalada.files.wordpress.com/2008/11/espero-badalona-ok.jpg

Roca bona fins i tot en els trams que es veu trencat.
Mantinguda en V+/6a i cosida, ben protegida.
Equipada amb parabolts i espits, hem posat algun friend del 0,75 i 1, bagues. 1 Estrep molt útil pel sostret del quart llarg, i per l'últim ressalt (6b estrambòtic, pas d'A0 molt lluny).
Ascensió el 12-2-11.

L1+L2: 50m (V+/6a) Sortida un pèl dura (6a+ amb un pas d'A0 que ni provem) però molt equipada que ens situa sota un diedre, amb tendència a la dreta. Ens saltem la primera R i el diedre és vertical pero amb canto. Passada la savina (cordino vell) trobem la R.

En Pep al diedre, empalmant L1 i L2.

L3: 40m (V) Seguim el diedre amb fissura que es va fent bona, quan se'ns tanca sortim a dreta sobre uns blocs.

L4: 50m (6b, V+) Sortim cap a la dreta i amunt, hi ha el pas de 6b, surt bé en A0. Seguim una mica a la dreta, i ens posem al fil de l'esperó, V+/6a mantingut i ambientassu!! L'esperó s'ajau massa aviat i arribem a una feixa on vam fer reunió a una alzineta viva pel fregament, després vam arribar a la R de la paret. Aquest és el llarg estrella de la via, molt bonic.

Començant el llarg de l'esperó.

L5: 20m (Ae, V) Tenim un sostret damunt, i ens enfilem fins pescar les expansions. Recomenable posar cintes moolt llargues pel fregament, fins xapar la de sortida. L'estrep ens va anar de perles, de fet en lliure ni ens ho vam plantejar. La sortida de l'Ae és d'equilibri perquè surts a una altra feixa, més ampla. Llarg divertit!

Al sostret del L5.

L6: 50m (V+/6a): Surts amunt per una placa ajaguda que es redreça, a buscar l'esperó de roca boníssima. Gairebé dalt, passes per un petit diedre a l'esquerra i superes l'últim ressalt. Llarg molt guapo.
Placa guapa del sisè llarg.

L7: 50m (V, IV, Ae): Amunt per una fissura regalada que es fa curtíssima, surts a una feixa, que segueixes a buscar el següent pany de paret, a l'esquerra (pas de IV+ en flanqueig a la dreta) i arribes a l'últim ressalt de la via, una placa llisa amb un passarracu de 6b que ni amb A0 xapava la següent. Així que trec l'estrep i manxant-li a quarts d'estrep a 2 metres del terra. Que trist, o que divertit alhora!! segueix pel diedre fàcil i reunió al cim.

Sortint de la fissura regalada, últim llarg.

Una via molt guapa, cada llarg té lu seu, recomanable i equipada per no patir gens.

Descens per la dreta, seguint la fita que ens porta per una feixa fins una canal tartera que ens deixa a la pista on aparquem.

Vistes durant el descens. Quina tranquilitat!