9 de maig del 2010

Clarabides i Pic de Gías, Pirineus Centrals

En Pep Coll i jo ens dirigim a la Val d'Estós el dia 22 de Juliol de 2008.
Bonica excursió que separada en 2 jornades és molt plàcida, apta per famílies -comptant una grimpada al Pic de Gías-. Vistes a 360º molt boniques, espectacle geològic als Cims de Clarabides, llacs d'aigües transparents... què més podria dir? Animeu-vos a visitar aquest racó de cims amigables!

Arribem al refugi d'Estós (1800m), i fem un tranquil bivac més amunt. Al matí, la visió cap al Sud és un espectacle damunt les arestes dels contraforts del Posets:

Pugem al Nord per anar als Ibons de Gías (2400 i 2500m aprox), remuntem a l'esquerra dels Gorgs Blancs i arribem al coll de Clarabide (2900m). Grimpem fàcilment a l'Oest fins el Cim Oriental de Clarabide, de tonalitats marronoses. Baixem uns metres a l'Oest i pugem al cim central de Clarabide (3028m), de tonalitats vermelloses.

Pic de Gías des del Clarabide central. Al fons, les Maladetes.

El Pic de Gías (3011m) se'ns mostra al Sud, desplaçat per un llom pedregós. Deixem les motxilles al peu de la congesta de neu i grimpem (II/III) uns 20/25m fins al cim, una mica escarpat. La vista és molt bona al conjunt Gorgs Blancs-Perdiguero, Maladetes-Aneto, Ballibierna, el massís de Posets, Bachimala...

Cara Nord del massís de Posets, des del Pic de Gías.

Baixem pel dret a ull per la congesta de neu, i aviat som als Ibones de Gías. Tornem cap al refugi d'Estós, i desfem la llarga vall fins al cotxe. Fins la següent!